רונית מרום עיצוב פנים

רונית מרום עיצוב פנים

15.10.08

אוסף של בלוגים שכתבתי ברשת..








------------------------------------------------------------------------------------------------
חולות של תיקוה - רונית מרום
את השלטים המפרסמים דונם חקלאי למכירה אפשר לראות לאורך כבישי הארץ, במיוחד באיזורים הכפריים של ישראל


קרקע הינה חומר הגלם של הנדל"ן הנדרש לבנית כל בית בית מגורים, לכל שדה המשמש לגידולים חקלאיים, לכל דרך או מסילת רכבת וכו'.
כל פיסת קרקע בישראל יועדה לשימוש מסויים, יעוד הקרקע נקבע ע"י הוועדה לתכנון ובניה.

אנשים טוענים שניתן להתעשר מקרקע חקלאית..וכשתופשר ישאר רווח נאה..
ואני אומרת, שבכל עיסקת קרקע חקלאית יש צד חכם וצד טיפש!!

אבל אם בכל זאת יושב אי שם מישהו ושוקל רכישת קרקע חקלאית כדי להתעשר,
תגידו לו שגם אם יפשירו אותה סביר להניח שחלק מהקרקע יופקע ורק חלק ממנה יישאר בידיו,
גלו לו שהרשויות יכולות להפקיע עד 40 אחוז מהקרקע ללא פיצוי לצרכי ציבור ויתכן שייסלל שם בכלל כביש ראשי.
ספרו לו שגם אם שיחק אותה ו-60 אחוז מהקרקע שתיוותר בידיו תשנה יעוד – יהיה עליו לשלם היטל השבחה בגובה 50 אחוז מערך העלייה במחיר, ובנוסף - לכשימכור סביר להניח שישא במס שבח על רווח ההון. אם הוא משוכנע שהקרקע שהוא משלם עליה 10,000 דולר תהיה שווה 200,000 דולר תוך זמן קצר ואתם מבזבזים את זמנו, הפצירו בו לבקר בוועדות התכנון והבנייה ברשות המקומית, או במשרדי מהנדסי הרשות כדי ללמוד על הסטטוס הנוכחי והתוכניות לעתיד במקרקעין. ואם הוא עדיין לא נשבר, שילחו אותו אלי ואכיר לו משפחה נחמדה שרכשה קרקע עם פוטנציאל נדיר שכיום היא שמורת הכרמל.


ואם הוא ממשיך להתעקש, אז או שהוא ממש חכם או ממש טיפש, אבל מה שבטוח – הוא מה זה עקשן

------------------------------------------------------------------------------------------------
החיים הם (לפעמים) שחור או לבן - רונית מרום

החיים הם לא שחור או לבן. כך אומרים לנו בדר"כ, ובמקרים רבים הקביעה זו מוכיחה עצמה במציאות השכם וערב.
בחיים יש צבעים וגוונים, תחומים אפורים ותחומים ססגוניים יותר, ימים ורודים וימים סגריריים.

השחור והלבן מהווים ניגוד דרמתי ונועז, בין אם במשחק דמקה, בין אם במערכת לבוש ואם בחללי המגורים השונים: בקירות, בריצפה ברהיטים ובפרטי איבזור.
בכל חלל ניתן ליצור באמצעותם תחושות מגווונות החל מאווירה אלגנטית עם נגיעות עירונית, וכלה בתחושה קונטרסטית המורכבת מטוהר ותום "לבנים", ומרצינות מסתורית ומתוחכמת אותה מספק השחור.
הלבן הבוהק והמרגיע מהווה רקע אידאלי לניטרלי לכל עיצוב, בעוד השחור הרציני הוא הניגוד האולטימטיבי המדגיש המבליט וממסגר חללים ופרטים. ביחד אור וצל מוחצן ומופנם, הקלאסי והמודרני.

השחור והלבן, מכניס לבית דינאמיות שלא ניתן להתעלם ממנה, אם בסגנון מודרני-עכשווי, ואם בסגנון מסורתי ורומנטי.

החיים לפעמים שחור לבן
וזה ממש לא רע। זוג הצבעים הנצחי מציע אין סוף אפשריות לשילובו בכל עיצוב פנים।

-------------------------------------------------------------------------------------------------
גם יפה וגם אופה - רונית מרום

המטבח הוא כמעט תמיד מרכז הפעילות של כל הבית.

קשה לרדת לסוף דעתו של אברהם אבן שושן שהגדיר את המטבח כ"חדר בישול, חדר מיותר בתוך דירה, שיש בו מתקן למים,(ברז, כיור, וכו') ולבישול תבשילים לבני הבית".

מכיוון שביחד עם חום הלהבות, וארומת התבשילים והמאפים, נערכים במטבח הביתי מפגשים חברתיים ומשפחתיים.
אם בעבר הייתה הפרדה ברורה בין חדר המגורים לבין המטבח, בעיקר מתוך רצון וממחשבה להסתיר את המתרחש בתוכו, הרי שבעשרים השנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר פתיחה של חלל המטבח לכיוון הסלון, ופינת האוכל.

מיזוג בין השניים משדר מרחב, מגדיל את חללי ההגשה ומאפשר רמת אירוח ללא מחיצות ויחד עם זאת מחייב הקפדה על מטבח יצוגי, מסודר ונקי בכל שעות היום.

בבתים רבים המטבח איננו עוד תחנת מעבר בדרך להגשת ופינוי האוכל והכלים מהשולחן, אלא איזור בילוי מרכזי.
הוא משמש כמרכז ההצגה, ממש כמו המטבח התאילנדי על מנהגי הבישול המשותף שבו תרבות הסושי והמוקפצים המתהווים מול עיניהם של הסועדים. מתוך גישה זו ומתוך רצון לשדר פתיחות והכנסת אורחים, הקיר המפריד בין המטבח לפינת האוכל או בין המטבח לסלון, היה הראשון להסרה.

פתיחת המטבח לחלל האירוח הביאה לכך שהמטבחים היום מועצבים כרהיטים אופנתיים.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
זהירות זה מדבק - רונית מרום
אחת המגמות הבולטות כיום הם הטפטים.

הנוסטלגיה שעשתה קאמבק עיצובי מחודש בשנים האחרונות ממשיכה ותופסת תאוצה עם היצע מסחרר של צבעים, מרקמים, דוגמאות וחומרים איכותיים. סגנונות הטפטים נעים מקלאסי-מלכותי ועד מודרני-עתידני.
ישנם דברים שפעם היו אופנה, ואף אחד לא חלם שיום יגיע והם ישובו לכבוש את חיינו בסערה.כך למשל היה עם שמלות המקסי הפירחוניות, עם הפורמייקה הנושנה ועם פירטי הפלסטיק הססגוניים.
בשנות ה-70 זכו הטפטים לתהילתם הגדולה, והיוו חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. הם עיטרו קירות החללים השונים, נשאו לרוב צבע ב'ז חיוור והימירו את הצורך בצביעה חוזרת ונשנית שלהם.

בשנות ה-80 חלה נסיגה במעמדם, אך בתחילת שנות ה-90, הם עשו קאמבק יצירתי והחלו להופיע בקווי עיצוב עכשווים ובסגנון רך, ביתי וחמים, ובגילגולם הנוכחי הם שבים אילנו מתוחכמים ומעודנים יותר, במגוון רחב של סוגים ומבחר סיגנונות עיצוב.

לא עוד טפטים זולים למראה הזכורים לרע מבית סבתא, אלה ליין רחב של חומרים משובחים, דוגמאות מגווונות, וישום קל, גם מבחינת השטח שתופס הטפט על הקיר, השתנתה המגמה। לא עוד קירות שלמים מכוסים ביריעה דביקה וחיוורת, אלא כיסוי אלגנטי של שטח מסויים ומצומצם בחלל, הנותן טאץ יחודי לחדר כולו।

-------------------------------------------------------------------------------------------------
על אספנות של לקוחות - רונית מרום
האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו.
על משקל המשפט הפיוטי הזה, של המשורר שאול טשרניחובסקי, נכון יהיה לומר שאישיותו נכרת היטב גם בבית אותו אנו יוצרים לעצמנו וללקוחותינו .
היא ניכרת בסביבה אליה אנו מגיעים בסוף יום מפרך, בחלל שבו אנחנו אמורים להרגיש מוגנים ונינוחים. אותו מקום שבו נאספים במהלך השנים פריטים וזיכרונות שביחד יוצרים תצריף שהוא עולם ומלואו. תצריף של חיים שלמים.



לא במקרה הלקוחות אוהבים לאגור ולאסוף מוצרים ופריטים שונים ומשונים. פריטים שלחלקם אין כל שימוש של ממש, ולמרות זאת הם נקשרים ומסרבים להיפרד מהם גם אחרי שנים רבות. החוויה שניקשרה באותם פריטים, חוויה שלעיתים רק הם חוו אותה, היא זו שהופכת אותם לכל-כך מיוחדים.
ככול שחולפות השנים כך הולכים הארונות, המגירות הארגזים והקופסאות ומתמלאים.
לעיתים הם נוהגים לאחסן את שלל הפריטים הנוסטלגים, ולא חושפים אותם לתצוגה, רק משום שאינם יודעים להציג אותם.... עד להגעתו של המעצב.....

-------------------------------------------------------------------------------------------------
כאן גרים מאדים ונוגה - רונית מרום


ארוחה זוגית בליווי אור נרות מלטף, מקלחת משותפת עטופה בשמנים ארומטיים, התכרבלות חושנית תחת מצעי סאטן בוהקים.
לא, זו לא מודעת פירסום לצימר רומנטי בגליל.

ישנם בתים, שכבר מהפסיעה הראשונה לתוכם, אפשר לחוש באוויר שאת הבית מאכלס זוג אוהב, המנהל קשר עמוק, חם ויציב.
ברוב הפעמים מדובר בהתרשמות אינסטינקטיבית ולא מודעת, אולם החוויה הויזואלית של המתבונן מוכיחה את קיומם של חיים משותפים המתנהלים תחת קורת גג אחת.

כמו שזוגיות חותרת להרמוניה, אינטימיות ותשוקה, כך אמור המרחב הזוגי להעניק מענה לאותן דרישות, ולהתאים להתרחשותו של קשר רומנטי בין קירותיו.
כשם שמערכת יחסים לא מבוססת על ריגוש אחד בלבד, כך גם עיצוב חושני וזוגי, אינו נשען על חדר השינה לבדו.
בעקבות המגמה לעורר את הבית כולו למען איזון הזוגיות והיצר, זוכים עכשיו גם יתר אגפי הבית להתייחסות עיצובית-זוגית, והם משחקים תפקיד מאוד חשוב ביצירת אווירה הרמונית וחושנית, חדר האמבטיה מציע רחצה משותפת, הסלון מזמין לבילוי איכות אינטימי, והמטבח מאפשר לרקוח יחד תבשילי תאווה.

עיקרון הזוגיות מבוסס על שני אנשים שונים החולקים עולם משותף, אך אין פירוש הדבר כי הם צריכים לוותר על רצונם למרחב פרטי.
עיקרון זה תופס גם בעיצוב הבית, שלצד יצירת מרחבי מחיה משותפים ואינטימיים, צריך להתחשב גם בצרכים הפרטניים של כל אחד מבני הזוג.
השפה הזוגית העיצובית נעזרת בשני עקרונות, עיקרון ההפרדה ועיקרון החיבור.

ממשו הצעות אלו, רוויות הורמונים, ליצירת מקדש אהבה אינטימי בתחום הביתי.
העיקר זה רומנטיקה।

-------------------------------------------------------------------------------------------------
ללכת עם הזרם - רונית מרום
ללכת עם הזרם? ממש לא חובה, כי מאז רחצו בני האדם בנהר, מים רבים עברו באמבטיה, וכמוהם גם שינויים שעברו על עיצובה- אסלות מרחפות באוויר, כיורים תלויים, מקלחוני עיסוי וריצוף מאבן טיבעית .

חדר הרחצה העכשווי מנקז לתוכו מגוון פעילויות רב, ולוקח בחשבון את הצד החושני, את ההיבט הבריאותי והאסתטי, ואת הצרכים האינדיווידואליים והזוגיים.
לא עוד חדר סתמי לרחצה גופנית אלא חלל מעוצב ופתוח שאמור לשדר אווירה נקייה וזורמת, להעניק לרוחצים חוויה מפנקת ולתהדר בפריטים אסתטיים שיעצימו את חווית הרחצה.
בזכות הסבונים הרחניים, שמניים ארומטיים, מגבות מפנקות ותאורה רומנטית. חדר רחצה הוא אחד החללים הנוחים והמתאימים ביותר למימוש פנטזיות בצבע ועיצוב
וניתן ליישם בו מגוון רב של סגנונות.
הסגנון הרומנטי, ארמון רחצה מפואר, צבעוניות מתפרצת, מראה הספא, סגנון מינימילסטי,רטרו.
סגנונות אלו השפיעו לא מעט על מראהו ואופיו של חדר הרחצה, שתמיד היה חלל שנועד לרגיעה, לניקיון ולפינוק .


-----------------------------------------------------------------------------------------------
איך נראה המשרד שלכם? - רונית מרום
סמלי הסטטוס יכולים להיות רבים ושונים, עיצוב משרד נתפס כאחד מסמלי הסטטוס של בעל העסק.
עיצוב משרד בגוון חדיש מודרני ויוקרתי העשוי חומרים איכותיים יציג תחושה של סטטוס גבוה לעומת עיצוב משרד שאינו מסוגנן ועשוי מחומרים זולים ובלויים.

עד לפני שנים מעטות היו שוהים במשרד כשליש מהיממה כיום חצי ממנה ואף יותר. אנשים רבים מבלים הרבה יותר זמן במשרד מאשר ביתם, ולכן אנו צריכים לדאוג שהשהיה תהיה נעימה, נוחה ומעוררת השראה.


המשרד הוא חזות העסק, וככזה הוא מציג את ה"אני המאמין" של המקום באמצעות סגנון עיצובו (סולידי, חדשני, צעיר, מסורתי), שנותן מושג ללקוח על המקום שאליו נכנס. בהמשך, העיצוב אמור להשרות אווירה נעימה: לא משנה אם העבודה בו באווירת לחוצה או רגועה, אם העבודה אינדיווידואלית או קבוצתית, כך או כך זה מקום שאנו מבלים בו את רוב שעות היום שלנו, ושנותן מענה לצרכים פונקציונליים ואסתטיים והעיצוב הוא האחראי העיקרי על האווירה.
עיצוב מוצלח של מרחב פרטי לעובד, שמתקיים בתוך מכלול גדול יותר, הוא אקוטי - שכן עובד שיאהב להגיע בבוקר לעבודה ויעבוד במרחב נעים ונוח, תפוקתו תהיה גדולה יותר והשחיקה תהיה אטית.

אין תגובות: